Trött

Kom just till hotellerummet. På vårt hotell finns en super fin och lyxig restaurang som vi besökte idag. Har tyvärr inga bilder, för jag hade inte med kameran/telefonen. Men ska försöka knäppa några bilder ännu därifrån bara jag kommer ihåg. Jag åt pepparbiff, och det hör nog till mina absoluta favoriträtter som man får beställa på restaurang, beställer biffen alltid som well done, och mums vad gott det är!

Jag är helt super trött, och tror jag bara ska se någon film eller nåogt och sedan börja sova =)

Hoppas på en soligare dag imorgon.
Hoppas ni haft en bra påsk!

Söndag

Igår var vi på hamam, och det var så otroligt skönt. Vi var på ett super fint SPA ute på landsbyggden. Det tog ungefär 20 minuter att köra dit, så det var intressant att se på hur alla lever här etc.
Hamam gick ut på att man först satt i bastu kanske 15-20 minuter? Därifrån flyttade man sig till en ångbastu, och var där ungefär lika länge. Det fortsatte sedan med att man gick in i en stor sal var man la sig på en "stenbänk". Där tog de av alla gammal hud, och masserade lite på samma gång. Då denna ceremoni var klar, fick man simma på SPA:t, beställa behandlingar eller bara koppla av. Allt detta avslutades med helkropps massage, och det var helt underbart. Huden var så len efter behandlingarna, och alla ställen hade öppnats upp lite. Rekommenderar verkligen detta om ni åker till Turkiet!

Idag har det varit ganska så mulet väder här, så man har inte kunnat göra riktigt någonting. Lite har jag gått runt på stan iallafall och skött en massa annat som trublat. Om man kan säga så? :D

ajaj

Har fått sådana skavsår på båda utkanterna av fötterna, men också lite under stortårna. Tar så jävla ont, och jag hatar skavsår. Men mommo had något iallafall som hjälpte helt super bra, så de är bättre redan nu :)

Happy

Dag 2

What a sunny day!
Varit full sol hela dagen, utan moln. Perfekt väder, med andra ord. Idag har vi bl.a varit på bazar (marknad), och jag har aldrig sett en lika stor marknad förr som vi var på idag. Där fanns allt! Var så svårt och shoppa, mycket folk och trängsel. Men en del blev det iallafall. Resten av dagen har jag luggit och slöat hela dagen vid poolen. Nu är jag vid hotellet och ska snart börja fixa mig lite. Vet inte vad vi ska göra ikväll, men iallafall ut och äta som vanligt.

Dag 1

Var verkligen ett bra beslut att ta med datorn hit, fast jag först tänkte lämna den hemma. Nu hinner jag blogga också, och mycket lättare via datorn, än telefonen. Plus att det är mycket lättare att skriva genast  efter en dag vad man gjort, och inte när man är hemma igen, och inte riktigt minns exakt.

Idag har vi vaknat genast vid 8-tiden, fast vi kom sent till hotellet inatt, och fast jag inte sov så bra. Vi gick vid halv 9-tiden för att äta frukost, och frukostbuffen var helt underbar. Så mycket gott att välja på!
Därefter gick vi runt och bekantade oss med hotellet, och sedan gick vi och se vad som finns här nära till, och så shoppade vi lite, bl.a shoppade vi turkist te, och smaken jag köpte var helt super god, jag som inte ens gillar te på det sättet. Men denna är min nya favoritsmak. Någon dag när jag är hemma igen, ska jag bjuda mina närmaste på tekväll, så de också får smaka på den ljuvliga smaken.

Senare var vi och åt på ett ställe nära/ovanför stranden, och gud vilken utsikt det var. Det var så fin natur runt om. Försökte få en massa bra bilder, men de var svårt att fånga upp helheten på bild.

Idag har vi också hunnit med att gå mer runt på stan, vilat på hotellet, med tanke på att vi var ganska trötta av resandet + dålig nattsömn. Chillat en stund vi poolen, och ikväll åt vi tre rätters middag på hotellet. Vädret har idag varit molnigt med sol, och det har varit mycket varmt på dagen, men nu till kvällen svalnade det till lite, och de kom stora mörka moln. Om de ska regna så hoppas det gör de på natten och inte på dagen! ;) En skön lugn dag har vi bakom oss!

Tyvärr har jag inga foton att ladda upp nu, eftersom jag bara tagit med systemkameran idag, och får de inte till datorn, eftersom jag inte har med en del som det lyckas med. Men imorgon ska jag försöka var aktiv med iPhonen också, så jag helst skulle ha några bilder att ladda upp varje dag.

Glad påsk allihopa! :)

01:58

Nu är vi framme på hotellet och ska börja sova. Flygresan gick bra hit, och finns inget riktigt speciellt att berätta än att det var skönt och stiga ut och känna värmen!

God morgon

00:32

Idag har jag hunnit med allt som jag hade i planerna, wuhuu! Hann också träffa en av mina favoriter längre än förväntat, alltså Eve. Med Eve har vi känt många många år, och hon hör lätt till en av mina närmsta och bästa vänner. Där har ni en tjej som är toppen. Vi talade om mycket idag, och vi förstår varandra så bra och till henne går det verkligen att tala om allt. Hon är guldvärd ♥

Imorgon kommer jag också ha det ganska stressigt, måste ännu tvätta kläder, packa, hänga med mamma, fa till skolan på föreläsning/hålla presentation, och sedan blir det att ta sig till flygfältet. Ska börja uppdatera mer här igen nu. Har fått min blogglust tillbaka :)

Fullt upp

Har haft så fullt upp på senaste tiden så jag har inte hunnit bloga destomer, har inte heller haft något intressant att skriva om. Haft mycket jobb, och skolarbeten. Har en hel hög skolarbeten ännu innan jag får ta sommarlov. Fast jag ska ta sommarlov lite i förväg ändå. På onsdag åker jag till Antalya (Turkiet) med mommo och då ska jag ta det så lugnt och vila upp, skönt! Före det har jag ändå massor att göra. Det fortsätter med jobb imorgon (7-14), därefter måste jag hinna till mommo och moffa, träffa pappa med familj (bara tiden räcker till), gå på stan, förbereda en presentation, tvätta byk, packa, söka mitt pass och en massa andra saker som jag behöver med, ut och äta middag för att fira Jaana som fyller 20, och ännu hinna umgås med mina vänner + mamma med familj. Min tidtabell är så tight för morgondagen. På onsdag ska jag ännu till skolan på föreläsning+ hålla presentation och sen ska jag vips till flygfältet. Men då jag fixat allt detta får jag äntligen ta lov för en vecka. Ska ännu skriva hit jag måste söka min system kameras laddare, så jag får ta mycket bilder.

Nu måste jag försöka sova så jag orkar vakna om 6 timmar och traska iväg till jobbet! Vet inte när jag hinner uppdatera bloggen igen, senast då jag är tillbaka på finsk mark, men ska försöka ännu före jag far. FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM VAR JAG KOMMER UPPDATERA UNDER RESAN OCKSÅ; @katrinakallio

SNART

Godnatt

120313

Godmorgon!
Har just vaknat och jag har sovit gott. Men ändå är jag döds trött och önskar jag bara kunde gå och sova igen. Jag har jobbat nu i sträck fredag, lördag, söndag, måndag, och ännu återstår idag, onsdag och torsdag. Sedan har jag 3 dagar ledigt från jobbet! Skönt. Från och med nästa vecka börjar jag också ha mindre jobb så jag hinner med skolan. Jag har nu på senaste haft så mycket så jag inte ens har orkat ta mig till gymnet på länge, men snart blir det ändring på de :)

Nu ska jag hoppa i duschen, fixa mig och traska iväg till jobbet. Jobbar kväll idag. Återkommer igen då jag hittar tid!

Bilder

Dreams come slow and they go so fast

Klockan är 11 och jag befinner mig på jobbet. Idag slutar jag 16 och ska verkligen försöka göra undan ett skolarbete senare. Efter denna dag har jag två lediga dagar från jobbet, men det betyder istället föreläsningar, skolarbeten och så har jag dock lite roliga planer också :)

Måndag

Tycker att alla klagar på måndag vart än jag loggar in, instagram, FB, bloggar. Jag har jobbat hela helgen så för mig känns det som typ mitt i veckan. Men ska snart själv stiga upp och dra för att jobba kväll, igen. Gillar inte alls.

Helgen har gått fort, på fredag jobbade jag till 17:30, och på kvällen gjorde vi mat med Salla& Gabi. Vi var ut och körde, och sedan blev det att säga godnatt. På lördag vaknade jag vi 6- tiden och gick till jobbet, senare på dagen var jag hemma hos mamma och på kvällen for jag till Salla. Där förfestade vi lite och for sen ut. Jag har själv varit på Fontana hela kvällen, men en del var också på SKY. En rolig och lyckad kväll på alla sätt :)
Igår steg jag upp vi 10:30 tiden och gick till jobbet för att jobba kväll. Dagen gick långsamt eftersom de inte finns så mycket att göra på helgerna, vilket ibland kan vara skönt.

Jag tycker själv jag har haft helt för mycket jobb på senaste och måste ändra på de ännu så länge jag har skola nu på våren. Har inte haft några kurser man måste vara närvarande på nu på ett tag, men denna vecka börjar det igen och skolan är högst uppe på min prioritetslista. Känns som att jag har 100 deadlines som jag aldrig hinner göra... Men ikväll efter jobbet blir det att ta tag i den saken också. Känns som att jag har en tungvecka på kommande...