Paluu arkeen...snart?

Har gjort så otroligt mycket på senaste tiden och njutit ut av sommaren till fullt och jobbat där emellan. Har inte varit hemma nästan något alls utan ute på vift så gott som hela tiden och hela sommaren, och jag har sovit så mycket mindre än vad jag brukar och är van med. Vilket känns i det långa loppet. Sommaren är lätt min favvo årstid men om jag ska vara helt ärlig är jag helt glad över att hösten närmar sig så småningom. Jag behöver slippa tillbaka till vardagen och få känna "paluu arkeen". Jag har alltså inte haft något lov alls sedan februari (då jag var i Spanien), men då man är van med att plugga och jobba så har det käntts så mycket lättare hela sommaren då man "bara" har haft jobbet att tänka på. Då jobbdagen är klar är man off och fri till att göra vad man vill. Men det är förstås en helt annan sak att ha semester och inget annat att tänka på än att bara vara, eller inte tänka alls. Alla människor behöver det,fast man är ung. Ingen orkar jobba/plugga året runt med ingen semster alls. Jag har sedan jag var 16 alltid åkt utomlands i slutet av sommaren med mina bästa vänner men denna sommar var första gången vi inte hade möjlighet till att åka alla tillsammans, så jag bestämde mig för att bara jobba då jag har möjlighet till det.
 
Nästa vecka ska jag göra upp en plan för allt vad jag måste läsa nu under hösten och börja ta tag i det, för jag har ännu ingen aning om när mina studier börjar. Har dessutom bestämt mig för att ha paus från festandet en stund (och dessutom minska på de helt här under hösten) och återgå till studier, jobb (förstås), gym och cheerleadingen och ge 100% till allt. Så sånt. Har ännu en hel del bilder att ladda upp hit och ska göra det genast jag har tid! Haha!
 
 
Men för att ha inspiration för att jobba, plugga, och träna så har vi bokat en resa till hongkong med killarna, så ja, jag ska också hålla loma, fast lite senare än annars. I oktober åker vi till Kina! Awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0