Anadolu Hastanesi

Söndag-måndag natt var helt hemsk. En av de värsta nätterna jag varit med om någonsin. Vaknade runt 1-tiden med så himla sjuk mage, och ja de fortsatte hela natten. Klockan 8 på morgonen var det ännu inte över så jag kontaktade en läkare. Tre stycken kom på plats och undersökte mig på rummet, de tog mig på samma gång med till sjukhuset. Där tillbringade jag hela gårdagen i dropp och fick en massa olika mediciner, vitaminblandningar osv. I samma rum bodde det en dansk flicka med mig som hade samma besvär. Som tur hade jag henne där, tiden gick iallafall fortare på sjukhuset, när man hade någon att tala med alltid ibland. Läkaren visste inte vad min diarre och magsjuka berodde på. Klockan 17 gav läkaren beskedet åt mig och Stine att vi båda fick åka "hem", eftersom vi bara hade feber mer. 
 
Efter detta började en lång strid med sjukhus personalen, om försäkringar osv. Vid 21-tiden fick vi äntligen båda lämna sjukhuset på samma gång! Oj vilken dag det var. Det är svårt att förklara känslan som uppstod när man äntligen fått krypa ner under täcket på hotellet och veta att man var på bättringsvägen. 
 
Nu är jag äntligen på bättringsvägen, och ska snart försöka äta något :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0