bodycombat

Halåå.

Då jag vaknade idag var jag dödstrött och så har de fortsatt hela dagen, har tänkt somna hela tiden och bara väntat på att få hoppa i en säng. Finska timmen idag var rolig, vi fick några meningar och av de skulle vi göra en teater. De var roligt att se vad alla hittat på. Fast jag tyckte ändå min, Fannys, Jessis, Noras & Emilias teater var bäst. Sista timmen hade vi med rellan ett studiebesök till SION-kyrkan. De var ganska intressant att höra på (fast jag var trött!) Fanny hämtade mig där då jag slutade, vi for via oss till henne. Hos henne pratade vi en massa, eftersom vi inte har setts på en stund. Vi kollade Päivien Viemää och efter de tog jag en liten powernap, var så glad då jag äntligen slapp till en säng, som jag drömt om hela dagen. En halvtimme senare väckte hon mig och vi drog iväg till gymmet på bodycombat.

Nu tänker jag berätta åt er lite vad bodycombat går ut på. De är ett pass med massor av kraft och energi. De har lite olika tekniker från olika kampsporter till exempel från bl.a karate & boxning och andra utländska kampsporter som till exempel taekwando & capoiera. I bodycombat utmanar man sin "fantasi motståndare" om vi säger så. I takt till musiken gör man olika serier med slag och sparkar och man bygger upp en bra kondition. Man utmanar mycket sig själv också, ju större och hårdare man gör rörelserna desto tyngre blir det. De är super roligt på samma gång som de är krävande!





Kommentarer
Postat av: Marielle

Oj jag har ännu heller int hunni va på BodyCombat ! :o Måst nog verkligen kicka iväg mig på de nu , fö de låter så himla kul ! ;D

2010-04-08 @ 15:53:06
URL: http://mariellesophie.blogg.se/
Postat av: kitty

marielle sv: okeej! :) jepp ja tycker du ska gör de ;D

2010-04-08 @ 20:05:35
URL: http://kittyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0