Frågestundens svar

Ska du studera något annat efter att du är klar med socialpolitik?

Jag har ingen aning ännu om jag kommer studera något annat, isåfall något som jag har nytta av i socialpolitiken eller i mitt yrke. Socialt arbete är en sak som jag skulle vilja läsa. De kan man göra på universitetet i Helsingfors. Får se!

 

Favorit pass på gymmet?

Passen jag brukar gå på är attack, combat, body, rpv, spinning, pump och core. Och om jag måste välja ut ett av dessa är de nog combat! Har på senaste tiden varit lite dålig att gå på pass på gymmet, men det ska jag ändra på genast jag blir frisk!

 

 

Vart skulle du helst resa?

Två av mina dröm resemål är ön Capri och Hawaii.

 

 
 

Vem var din favoritlärare i bgs?

Mina favoritlärare var nog Ifa, Tarja och Eva-Maria. 

 

Tycker du aldrig att gänget är på för mycket party :D

Haha, det kanske blir för mycket fest! Men i denhär stan finns det faktist inte så mycket annat att göra heller, speciellt inte då man är singel!

 

Hur länge ha du sett på salkkarit? :D

Jag har sett på salkkarit från och med första avsnittet, och kommer nog se till sista avsnittet. Så here we go! :D

 

 

Favorit artist?

Jag har nog ingen favorit artist på det sätte. Finns många bra, och det finns många som jag kunde åka och lyssna på!

 

Hur är du så ofta på positivt humör?

Förr var jag oftare på positivt humör, nuförtiden är jag inte lika positiv något mer. Men måste försöka bli det igen! På bloggen brukar jag dock inte heller skriva ut de personligaste grejjerna, så då man läser min blogg får man ju inte samma bild som de jag umgås med.

 

Har du förlängningar nu, eller eget hår?

Nu just har jag inte i några förlängningar, annat än clips för att mitt hår är så tunt (för att jag använt mig av förlängningar sinetter och tejp) Så ni som har helt ok långt/tjockt hår sätt aldrig i några förlängningar eftersom att ni kommer ångra det. Som till exempel jag nu :D (och jag vet många andra som också önskar de aldrig skulle ha använt förlängningar) Nu just håller jag IGEN på att fundera över om jag borde lägga i tejp, eftersom jag har så nog av mitt tunna hår och det är jobbigt att varje dag sätta i clips. 

 

 
På denna bild har jag tejp förlängningar
 
 
På denna bild sinett förlängningar
 
 
På denna inga förlängningar alls 
(På Magaluf förra året, men efter det klippte jag håret kortare, ångrade mig lagade fast sinetter så nu är vi här)
 
 
 
Mitt eget hår + clips
 
 

Favoritmat? 

Mos och köttfärssås

 

Drömjobb? Realistiskt drömjobb? 

Drömjobb, bra fråga! Nå något som skulle vara nice vore att äga ett eget stort och berömt SPA i till exempel USA eller Australien, var en massa kändisar skulle gå. Eller så skulle det vara kul och vara bröllopsplanerare. Realistiskt drömjobb är nog att få göra något för barns välmående. Vill åka som volontär någon gång efter studierna för att få hjälpa barn i U-länder. Vill till exempel jobba för något barnskyddsförbund.

 

Vad är du rädd för?

Jag är rädd för höga höjder. Skulle till exempel aldrig hoppa bunge jump!

 

Vad gjorde du för fem år sedan?

För 5 år sedan var året 2008 och jag hade just börjat gymnasiestudierna på Vasa Gymnasium. Det var då man helt själv fick välja för första gången till vilken skola man vill. (gymnasiet eller yrkesskolan) Det var ett val som man visste kommer påverka sitt liv till en del. Det var första gången jag inte gick i samma klass eller helst i samma skola som min fina kusin Janina. Det var väl lite konstigt. Eftersom vi hade vart på samma klass sedan 1:an, men dessutom också på samma dagis. Jag trivdes mycket bra på Vasa Gymnasium och hade tre helt fantastiska år där! Jag fick vänner för livet (som jag ännu också har god kontakt med och vi träffas alltid nu som då, ibland oftare och ibland mer sällan) och vi gjorde en massa roligt under de 3 gångna åren. Jag lärde mig en massa nytt både i skolan, i mig själv och om livet. Då man började 1:an på gymnasiet kände man sig så himla vuxen, fast faktum var att man var 16 år och visste egentligen ganska lite. Man gick på gymnasie konventer, vilka alltid var lika roliga. Vi hade kvällar då vi var i Veikkars hos Fanny& Pia, de kvällarna såg man alltid lika mycket framemot eftersom det alltid var lika kul. Man blev äldst i skolan, vilket vi firade med äldstesdans efterfest. Vi blev också äldst i skolan ABI:n, och man var där mycket snabbare än man trodde. ABI-året var helt super kul, vi gick på sitsar och vi åkte på abikryssning. Den bästa dagen i mitt liv hittils har nog vart dagen då vi tog studenten. Vilken lycka! 

Nåjaa utanför skolan då. Jag var ännu för 5 år sedan med och tävlade i cheerleading på FM-nivå. Cheerleading var en mycket stor del av mitt liv, och jag älskade det! För 5 år sedan hade jag också samma gäng som jag har nu, och jag är så glad för att jag har världens bästa vänner ännu idag. ♥ 

 

Var ser du dig själv om fem år?  


Om 5 år är året 2018. Jag borde bli klar med studierna 2017, men tror det kommer dra ut lite eftersom jag vill åka på utbyte. Antagligen bor jag här eller i Helsingfors och mina studier är på slutrakan. Jag jobbar antagligen på ett barnskydds förbund eller något som har med barn att göra. Mer än så kan jag inte riktigt säga. Jag funderar antagligen på att köpa lägenhet av något slag.

 

Hur skulle en perfekt dag se ut för dig?

En perfekt dag skulle vara utomlands (på någon exotisk ö) med mina bästa vänner. Vi skulle äta en god frukost, njuta på beachen av de härliga vädret och värmen, dricka goda drinkar, skvallra, äta en massa gott och på kvällen skulle vi antagligen ut på någon nattklubb.

 

Vad tycker du att e de bästa och sämsta me dig själv?

Jag gillar inte alls denhär frågan, eftersom jag aldrig vet vad jag ska svara. De sämsta med mig själv är iallafall att jag är skit dålig på att vara ekonomisk och använda pengar vettigt. Då jag får pengar så slösar jag. Jag borde lära mig att spara. Lättare sagt än gjort. I vissa saker är jag också ganska blåögd vilket inte alltid är så bra. Om jag gillar någon har jag också en tendens att vara för svartsjuk, vilket heller icke är bra. Så det finns nog saker att förbättra på! Jag är oftast ganska snäll mot andra, och jag brukar komma bra överens med de allra flesta. Vad tycker ni är bra med mig?

 

Vem är dina 2 bästa vänner?

Till mina bästa vänner hör Gabi, Eve, Fanny, Janina, Niksu, Lillis och Salla. De är vårt gäng som vi hänger med. Det är super svårt att välja ut två, men med Gabi& Eve så hänger vi mest tillsammans. Vi ses så gott som varje dag, så med de talar man ju mest, så egentligen vet de också mest om man säger så! 

 
 
 
 
 
Kan du visa bilder av din lägenhet? hur stor är den btw? är det dyrt att bo där, såg så fint ut utifrån :)
 
Min lägenhet är 33,5 kvadrat med stor balkong. De kostar 482€ i månaden och då ingår vatten. Jag trivs super bra här :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit va fint kök, o va mysigt hem du har :)

Svar: Oj tack så mycket! :)
Katrina Kallio

2013-10-29 @ 14:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0