kommer inte på någon rubrik

Halåå!
Märkte det var nästan en vecka sedan jag bloggade sist. Men det har haft sina orsaker. Nu skall jag berätta lite vad jag gjort.
Förra veckans onsdag då åkte vi iväg till Lappland, där en 2 tiden. Vi var framme först på kvällen och på natten var Janina och de, hade just somnat då de kom. Blev en lång natt, talade långt in på natten med mummi och efter det fick jag inte tag på sömnen då jag hörde en massa klockor ticka.. Värsta jag vet nästan.
torsdag blev det en ganska tidig väckning.. hela släkten (så gott som) samlades vid mummi, så där sov man inte mycket. Vi for med pappa, Kira och Jonas en stund och köra där en 13-tiden. Klockan 16 började ukkis = (faffa) begravning. Den räckte hela eftermiddagen, kvällen och var väldigt fin ♥ Där en 9 tiden började färden mot Vasa igen. Vi var framme i Vasa där en 04 tiden på morgonkvisten..


Janinas bild. Före begravningen. Tog en massa bilder där, men gjorde valet att inte ladda upp några foton alls hit. Kanske senare någongång. Får se.



fredag började först skolan 11.40 då provveckan inletts. Hade inget prov på morgonen som tur så.. Blev inte mycket sömn den natten, och var ganska trött under hela fredagen. Gick ändå med Fanny en stund på stan. Jag köpte en jeans väst som jag länge velat ha, och en tunika. Kan ta foto på dem senare. Kvällen var en myskväll med Fanny, Lillis & Gabi. Vi kollade bl.a på filmen Flirting with Forty, som var SUPEEER bra! Jag sov natten hos Fanny.


lördag sov jag och Fanny länge.. Steg upp först en 2 tiden. Så skönt med en ordentlig nattsömn! Vi gjorde inget speciellt på dagen, körde runt och yrade som vanligt. På kvällen åt vi super god soppa hos Fanny, som Kirsi lagat. Kesäkurpitsa keitto, gott! Kvällen började vi PIRATEBAR me gamlis gänget, det var sååå roligt och vara med dem. Mera sånt! Senare for vi ut och köra och sedan till Aksu, var de va lite folk. Bilder hittar ni på JAE's blogg. Orkar inte ladda upp många. Natten sov jag hos Gabbi 


älskar fotot!! Haha va roligt de var ;)


bästa koppen jag hittade.. Haha!

söndag vaknade vi där en 1 tiden med Gabi. Vi började dagen med att äta tortilla som var så gott. Lill hämtade oss en halv 4 tiden och vi for och kolla på Cheerleading uppvisningen på Variska. Tyckte alla lag var jätte bra och det var roligt att se på. Kändes aningen konstigt att sitta och se på då man vart me så många år bakåt.. Men skönt för stunden. Nu just är det skönt med paus. Men en dag igen jaa då ser ni kanske mig där på scenen ännu.. Man vet aldrig vart livet för en. Uppvisningen slutade där en 17 tiden och vi slapp hem med Sabina. Hela eftermiddagen satt jag på terassen och läste på engelska prov.
Hade en bra dag ända tills någon kom och förstörde den med att säga saker den vet jag hatar att höra och som gör mig lessen.

Idag (måndag) började dagen med att jag cyklade till skolan och där hade vi engelska prov klockan 9. De var svårt, och fattade inte nära på alla uppgifter. Hoppas så mycket på ens godkänt! Efter det åt jag lite i skolan och sen gick till stan med Mirwa var vi träffade Gabi & Janina. Där köpte vi några studentpresenter. Vi åt på salu med Jae & Gabi. Senare hämtade Lill mig och Gabi vi for och sitta på Paradise en stund. Lill förde mig till skolan och jag cyklade hem. Då jag kom hem for jag nästan genast och läsa lite på förra veckans Seiska, de slutade med att jag somnade för någon timme. Vaknade av att alla gäster kommit hit, på Josefinas födelsedags kaffe. Steg upp och umgicks med dem en stund. Ända tills jag tog en lenkki till gymmet, var jag träffade Mirwa och vi for på spinning. Den var super bra idag, men tung. Kan också bero på att de inte blivit gymmet på nästan en månad. Nu får jag verkligen skärpa mig! Pappa hämtade mig 2+ och vi for och köra bil. Det gick perfekt ända tills jag hamnade in på en liten gränd och måste backa bilen, köra backa svänga, allting säkert 1000 gånger. Plus att de blev mer press då Janina & Peter såg på. Nåjaa då jag äntligen sluppit iväg säger pappa vid riksåttan sväng till höger och jag tar in på vänster fil.. Som slutar senare i en återvändsgränd p.g.a att vi tappade bort oss, perfekt! Samma sak igen bara att jag hade ännu mindre utrymme än gången före det.. Nåjaa allting löste sig till slut!
Nu skall jag gå och sova, godnatt sov gott ni också! :)



GRATTIS till Lill som slapp vidare från inträdesproven till soveltuvuus kokeet! De var så roligt att få telefonsamtalet av henne, då hon ropade WÄÄWÄÄ och berättade hon sluppit vidare. Är verkligen lycklig för hennes del! ♥


Kommentarer
Postat av: J A N I N A

mer blogginlägg!! :D:D:D

2010-06-01 @ 09:59:49
URL: http://yae.blogg.se/
Postat av: J A N I N A

ja vila int heller la från begravningen andra än didär bilderna som ja laga på blommor o lite såde, tyckt didä andra bilderna va helt sådär för personliga, du vet <3

2010-06-01 @ 10:00:27
URL: http://yae.blogg.se/
Postat av: J A N I N A

men du va söt då du körd igår! vill du testa o kör vår bil iställe så du får dedä knycke att hu man ska göra för att komma igång i ettan genast? lovar att de e mycke lättare på vår bil än seppos hi-tech! :D sen om de går bra på vår så e de ju mycke lättare fö dej ti fatta knycke på din faijas! (;

2010-06-01 @ 10:01:34
URL: http://yae.blogg.se/
Postat av: J A N I N A

o kan int hjälpas men kesäkurpitsasoppa låter jäkligt äckligt..

2010-06-01 @ 10:02:12
URL: http://yae.blogg.se/
Postat av: J A N I N A

plus att vi sku kunna börja gå tsm på jymi 1gg/v? :D

2010-06-01 @ 10:02:33
URL: http://yae.blogg.se/
Postat av: J A N I N A

(o du e söt)

2010-06-01 @ 10:02:42
URL: http://yae.blogg.se/
Postat av: J A N I N A

ha du fått nå av kommentarena ja ha skicka här:O

2010-06-01 @ 10:03:03
URL: http://yae.blogg.se/
Postat av: J A N I N A

oj du hadd... :D

2010-06-01 @ 10:03:12
URL: http://yae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0