baby i know how to fly

Hela helgen har jag spenderat med mina favorit cheerleaders! Vi har befunnit i huvudstaden Helsingfors på FM i cheerleading. På fredag var jag först i skolan på tema dagen och där kollade vi en film som handlade om våld i relationer den var intressant. Vi åt med Charlotta och Hoai i skolan och gick sedan till stan för att inhandla stuff inför tävlingar som t.ex glitter. Bussen for iväg 12 och vi var som vanligt på bakbänken med mitt gäng. Vi stannade kanske 2 gånger under den resan och åt bl.a på hese. Då vi kom fram for vi till mäcken. Dagens andra skräpmat ställe. Kvällen spenderade vi till största delen på hotellrummet och tog det lugnt. På lördag morgon var det väckning klockan 8, det blev hotellfrukost som jag älskar! Lite svårgiheter hade dock jag och Charlotta med att få upp Eve ur sängen. Haha. Vi kom tillbaka till rummet, sminkade och fixade oss inför tävlingarna. Då vi kom till Helsingfors ishall så registrerade vi oss, värmde upp och for på genrep. Det gick ganska bra, så den värsta stressen fick man av sig då. Vi åt god mat och medan vi väntade på att tävlings evenemanget skulle börja gick vi bl.a med Linda och kollade på en massa cheer stuff. Vi köpte båda en sportbh och glitter som var super fint! Vårt tävlingsprogram gick bra, bara några saker misslyckades. Det var super många bra lag med och tävlade. Vinsten hem tog Golden Spirit från Helsingfors. Vi kom 9:onde och blev helt nöjda med det, eftersom vi inte tränat så jätte flitigt. Vi är ju ändå ett av Finlands bästa lag och som vi brukar säga "ensi kaudella"= ("nästa säsong"). HAHA! På kvällen åt vi ute med Janina, Fanny & Charm på Chicos. Bra betjäning där, som ett tips om ni åker ditåt! På söndag tävlade våra yngre lag Iron & Quicksilver. Juniorlaget Iron fick en fin plats. Det blev 5:te som var super bra. Tävlingarna slutade ca halv 7 och då började vi åka iväg mot Vasa. Vi stannade på Hyvinkääs ABC och åt. Var hemma i Vasa ca. halv 2. Tiden flödade iväg på bussresan hem. Det beror på att vi skrattade så gott som hela tiden ibland trodde jag nästan jag skulle piss på mej! Där bake satt vi jag, Lillis, Eve, Fanny, Janina, Linda, Heli, Charm och Tiia. Då jag kom hem var jag ännu super pigg, men somnade ändå nästan genast. Då jag vaknade idag var jag inte lika pigg så for först till skolan till eftermiddags lektionerna.
Efter skolan gick jag till Övis Gymnasie med Olli & Walter för att kolla på koris matcher. Var jag träffade en hel hop av mina goosiga vänner bl.a Renate som jag inte har träffat på super länge! Var roligt att få skvallra med henne också lite! Kvällen har jag tillbringat med Lillis & Gabi. Nu skulle jag ha SÅHÄR  mycket skolarbeten att börja ta itu med. Nästa vecka är det redan provvecka! Oj tiden går så fort! Nu tänker jag inte äta skräpmat på väääääldigt länge. Det har jag ätit i helg för ett halft år frammåt.



Gillade screenen de hade där bake, (som ni kanske ser) det var något nytt SCL hade fixat.

Haha jag och Lillis. Ni kanske ser på mig hur mycket jag skrattat med tanke på min miin,som inte är så snygg, och på hur röd jag är i ansiktet. Lillis skrattar ännu där! HAHA.
JANINAS BILDER. om ni vill se mer så gå på www.yae.blogg.se


Kommentarer
Postat av: J A N I N A

du e söt <3

2010-02-08 @ 21:19:15
URL: http://yae.blogg.se/
Postat av: kitt

du å ;) <3

2010-02-08 @ 22:26:45
URL: http://kittyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0