It's friday!

Har inte jobbat något alls nu under maj månad, och kan konstatera att det har varit skönt!

Har nu nästan hela våren haft både skola och jobb. En essä ska ännu skrivas (håller på med den som bäst), ett referat och en tent. Sen tar jag officiellt sommarlov. Ska försöka allt undan nästa vecka. Eller jag ska få allt undan nästa vecka. Jobbet börjar igen den 3.6 om de inte ringer tidigare, så hoppar jag kanske in om jag har passligt, om någon tex är sjuk. Men att få skolan undan är nu prioritet 1.

Det har varit så skönt här i östra delen av Finland. Har fått koppla av ordentligt. Känner ingen stress, press eller liknande här. Tänker inte "ååh, dedär borde jag också göra". På onsdag kväll låg jag vi bastustugan ute i kvällsolen, med ögonen fast och hörde bara fåglarna sjunga. Det var så himla avkopplande och jag tänkte att dehär är livet. Det gjorde verkligen gott att komma hit. Det är en så härlig känsla att skaka av sig all stress och bara vara.

Dehär är sista dagen vi stugan, och den ska jag spendera med lite skoluppgifter, chill, läsa tidningar, gå i bastun och dricka lite vin.

Imorgon åker vi in till "stan" var vi ska på begravning. På kvällen blir det hockey& Eurovision.
På söndag åker vi tillbaka mot Vasa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0